Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får. Finns din fråga inte med här? Kontakta oss så hjälper vi dig. Klicka på en fråga för att läsa hela svaret.

Vi hjälper dig med hela installationen. Kontakta gärna vår partner Elpanelen direkt för ett kostnadsfritt besök.
Om du känner dig nöjd och väljer att gå vidare kommer vi och installerar de produkter som är anpassade för din fastighet.
 

Tips! Om du väljer Ö-drift till din solcellsanläggning kan du vara lugn vid strömavbrott, då fungerar din kyl och frys precis som vanligt. Du kan också fortsätta laga mat på din spis. Tryggt och bekvämt!

Absolut, det gör vi gärna! Det bästa är att kontakta oss i god tid så vi kan få klart allt innan sommaren – då är det bara att flytta in och njuta av fungerande el.

Oavsett om det är snickare eller du själv som byggt så kan vi hjälpa till att dra elen. Det är bra att kontakta oss innan bygget drar igång så vi kan vara med i planeringen från början.

Absolut, kontakta oss så kan vi boka en tid!

 Ja, självklart! Vi kan hjälpa dig med elinstallationen för din poolutrustning och även felsöka om du har problem med utrustningen vid din nuvarande pool.

Det löser vi! Kontakta oss så gör vi en anmälan om säkringsändring till GEAB.

Jadå, det löser vi. Det går även att fixa så ni kan läsa av förbrukningen på nätet utan att behöva gå in till hyresgästen

Kontakta oss för offert. Ju mer information du kan få med desto lättare blir det för oss att ge dig ett mer exakt pris.

Skicka gärna med bilder på din elcentral och andra detaljer som du tror kan vara av vikt för oss att veta.

Glöm inte att ange vart du bor. Då kan vi ta hänsyn till om det är lång eller kort sträcka att köra samt att vi möjligtvis snabbare kan utföra om vi har annat ärende i närheten.

Fast pris: Om du som kund väljer ett fast pris bör du vara medveten om att vi tar höjd för saker som vi normalt inte kan förutse. Du behöver även veta precis hur du vill ha det gällande materialval, färger och placeringar för att vi ska kunna ge dig ett fast pris. Vi kommer såklart informera om vad som ingår men vi kommer inte specificera varje post för sig. Du får en totalsumma där arbetskostnad, material och bil ingår samt en post för ev. ROT-avdrag. I det fasta priset kommer du normalt inte få några överraskande kostnader men det finns vissa undantag. Om vi av händelse upptäcker att din befintliga elinstallation är bristfällig eller rent av farlig åtgärdar vi på enklaste sätt och underrättar dig. Därifrån tar vi det vidare och diskuterar en eventuell ny prisbild med dig.

Denna variant blir oftast lite dyrare för dig som kund men du får en prislapp som du kan rätta dig efter.

Löpande pris: Vi jobbar mot vårt aktuella timpris. Du debiteras för all tid som vår montör jobbar med det som ni kommer överens om. Att t.ex. hämta material hos våra grossister och leverantörer samt slänga eventuellt skräp är också en del av jobbet vi gör för dig och alltså något vi tar betalt för. Om vi använder bil, vilket vi nästan alltid gör, får du även betala en avgift för denna. I vissa fall kan vi ge dig en ungefärlig kostnad på installationer vi utför ofta men det finns alltså inga garantier när du väljer Löpande pris.

Denna variant blir mest rättvis och oftast billigast för dig. Framförallt om du inte riktigt vet hur du vill ha det.

Ja, om du är berättigad till ROT så får du ROT-avdrag på varje arbetad timme.

Mer finns att läsa på Så fungerar rotavdraget | Skatteverket